Studia skierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.
Pedagogika specjalna – pedagogika leczniczo-terapeutyczna
Adresaci studiów
Program studiów
Przygotowanie w zakresie merytorycznym obejmuje m.in. przedmioty:
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawnością
- Diagnostyka psychopedagogiczna
- Metodyka nauczania, wychowania i opieki w podmiotach leczniczych i w nauczaniu indywidualnym
- Prawne podstawy kształcenia uczniów z chorobą przewlekłą oraz uczniów z niepełnosprawnością ruchową,
- Wybrane problemy opieki paliatywnej i pracy hospicyjnej
- Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo
- Diagnoza i terapia dzieci z trudnościami w uczeniu się
- Pedagogika terapeutyczna i paliatywna
- Biomedyczne i psychospołeczne aspekty wybranych chorób przewlekłych
- Rewalidacja dzieci przewlekle chorych i z dysfunkcjami narządów ruchu
- Pedagogika lecznicza i technologia informacyjna w pedagogice leczniczej
- Trening umiejętności opiekuńczo- wychowawczych
- Podstawy społeczne wobec osób z niepełnosprawnością i niedostosowaniem społecznym
- Etyczne aspekty pracy w pedagogice leczniczej
Uzyskane kwalifikacje
Studia z zakresu Pedagogiki Specjalnej – Pedagogika leczniczo-terapeutyczna przygotowują słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą chorymi, w tym przewlekle chorymi, w jednostkach oświatowych zorganizowanych w podmiotach leczniczych.
Celem studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki leczniczo-terapeutycznej jest przygotowanie kadry do pracy w przedszkolach i szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych (nauczycieli przedmiotowych do nauczania w szkołach przyszpitalnych, pedagogów do pracy w roli wychowawcy w szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych). Absolwenci uzyskują uprawnienia do nauczania w klasach integracyjnych, szkołach sanatoryjnych i przyszpitalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz do pracy w zakresie wczesnej interwencji wobec dzieci z przewlekłą chorobą somatyczną i niepełnosprawnością ruchową.
Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450)
Czas trwania
studia podyplomowe trzysemestralne – 12 miesięcy
475 godzin dydaktycznych + 180 godzin praktyka
Koszt
150 zł – wpisowe
3900 zł – czesne, płatność w systemie ratalnym:
1300 zł – opłata za 1 semestr
1300 zł – opłata za 2 semestr
1300 zł – opłata za 3 semestr
Cena dla grup powyżej 4 osób ustalana będzie indywidualnie!
Uwagi
Uruchomienie kierunku uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
Ocenę na świadectwie stanowi średnia ocen uzyskanych z zaliczeń poszczególnych przedmiotów w toku studiów.
Absolwenci studiów otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą w Kielcach.